BITOLA ili PRETPOSLEDNJA BELEŠKA O OCU


Dugo godina Otac se nije osećao najbolje. Srce dečaka koji je 1941. proteran iz rodnog doma sa bratom,sestrama i majkom, ostavljajući zemne ostatke svoga oca na Zejtinliku u Solunu, pa onda šegrta koji se snalazio u polurazrušenom Nišu, pa golmana FK “Radnički“ i tako dalje, jednostavno kao da više nije moglo da kuca. Kao da je rad predstavljao zamor koji ga je umarao. Kao da je neumorni radnik bio željan odmora na koji mu nikako nismo dali. Dva puta smo ga vratili sa puta u poslednjem trenu, treći put lekari Hitne pomoći nisu želeli da rizikuju. Kada su monitori pokazali da Očevo srce jedva da ima 30 otkucaja u minuti, pomislio sam da ga ovog puta niko i ništa neće vratiti sa onog puta u jednom pravcu na koji se odavno rešava da krene.

Ni ovoga puta nije otišao – sada su za odlaganje krivi lekari. Ušunjao sam se do njegovog kreveta svestan da moj Otac, što od opijenosti anesteticima pri stavljanju pejsmejkera, što od posledica lakšeg moždanog udara, sasvim izvesno i ne zna da sam kraj njega; ne znam hoće li ikada saznati ko sam ja jer ni lekari ne znaju koliki je stepen oštećenja malih sivih ćelija. Znam samo da su se Otac i Stric uvek sećali rodnog Bitolja (u koji Otac nikada više nije poželeo da kroči posle 1941.godine) i kada god bi seli zajedno zapevali bi samo njihovu himnu:

“ Bitola, moj roden kraj,

vo tebe sum roden mene si mi mil…“

I pustili bi suzu potpuno trezni.

Čučnuo sam kraj oca dok me je gušio smrad nekog alkohola pomešanog sa mirisom znoja i najednom mi je bilo strašno vruće. Znoj mi je ozbiljno natapao majicu, naočare su postale klizave pred nemoćnim Ocem i ja sam bio uveren da mu te večeri, dok se bori za život sa ono malo snage, može pomoći samo jedna stvar pa sam stegnutog grla zapevao njemu na uvo:

“ Bitola, moj roden kraj,

vo tebe sum roden mene si mi mil…“

Nekako su istovremeno Ocu i meni kliznule suze niz obraz u toplo septembarsko veče..

vasa-prvi-rodjendan-160

4 thoughts on “BITOLA ili PRETPOSLEDNJA BELEŠKA O OCU

Оставите одговор

