Predrođendanska beleška


Dođe tako onaj dan, taj jedan jedini u životu, koji tebi treba najviše da znači. Jer, da nije toga dana – ne bi bilo ni tebe. Taj dan je odabrao tebe da se baš u njemu  rodiš i to mora da se poštuje. On ti je odredio sudbinu, rekli bi neki mudri ljudi. Kako god, taj dan te je zadužio i ti sad moraš da ga obeležavaš svake godine.

Iz nekog razloga svi očekuju da se tog dana smeškaš kao lud na brašno, donose ti poklone  i odmah se raspituju koliko ove godine ima svećica na torti, valjda se nadajući da broj svećica proširuje tortu. Ortački te lupaju po ramenu, kažu da se dobro držiš (na taj način sokoleći sebe), predviđaju ti šeretski još mnogo avantura (ovde te pogledaju značajno, kolegijalno) a ti ih gledaš sa nekim osećajem poluizgubljenosti koji je karakterističan za tvoje poimanje rođendana i svih ovakvih prosavljanja “ još jedne godine u nizu“.

I tu se ja izmaknem u sebe…

Prošlo je dosta tih rođendana i, kako koji dođe, sve češće me vrati na bedem (tu gde je sada V.Tankosića) preko koga se išlo u kukuruzna polja a ne, kao danas, u Dom zdravlja. Namerno ne pominjem Zetsku 4 gde sam ugledao svetlost dana, niti istočnu svlačionicu stadiona gde mi je proslavljen prvi rođendan. Svega toga danas nema, deo je prošlosti i ti obični, lepi događaji polako postaju taložna mesta života.

2479_1101161411932_4743_n

Baba Ruža i ja, Niš, Zetska 4, 1963.

Dragih lica je sa svakim rođendanom sve manje oko mene a sve više u meni. Ravnotežu uspostavljaju dobri ljudi koji, od Boga poslati, tek izniknu tu, pored tebe, da ti se nađu. Iako sam svestan neminovnosti  promene u životu, na istu se teško privikavam i,sa svakom godinom, sve ozbiljnije se družim sa uspomenama.

Ovde je vreme da se trgnem i vratim u društvo, dignem čašicu gostima koji mi nazdravljaju za dug i uspešan život i nastavim dalje….

76343_jakob-montrasio_gf

2 thoughts on “Predrođendanska beleška

Оставите одговор

