Nikad neću videti Meksiko


night-sky-star-locomotive-train

 

Gledam kroz prozor kupea

Svetla koja sijaju negde daleko,

U tami,

Postoje putevi koje valja proći

Događaji koje valja doživeti

Život je ipak jedan put kroz tamnu noć

Poput ove,

Ko zna šta me još čeka, Bože,

Šapućem zamišljeno

Svestan da

Nikad neću videti Meksiko.

 

Kilometri se zabijaju u mene,

Širom otvorenih očiju i nozdrva

Upijam miris pruge

Natapa me svojom težinom

U znojavoj letnjoj noći

Zvezde nadamnom, zemlja podamnom

Nikada nije bilo drugačije

Ko je gde pošao negde je i stigao

Mislim tek onako, ničim opterećen

Siguran da

Nikad neću videti Meksiko.

 

Svet noću izgleda drugačije

Noć sve u prijateljsku misteriju oboji

Dan  surov i hladan stvarnost  osenči

Znojav u prašnjavom kupeu razmišljam

Dok se voz neprestano zakucava

U utrobu mraka

Svega postajem svestan

Žao mi je jedino što

Nikad neću videti Meksiko.

 

Volim da putujem noću

Tada se učini da si sam na svetu

Samo neprestano kloparanje,

Zvezde nad tobom i mrak oko tebe

Sam u jedinom kupeu beskonačnog voza

Koji negde ide da nikada ne stigne

Čak i kada bi stigli u Meksiko

Čak i  tada bih znao ono što mi je odavno znano

Nikad neću videti Meksiko.

 

Put kojim ćeš proći ne biraš ti.

On je sa tobom rođen i

Ne vredi mu se opirati.

Stoga je svako putovanje beskrajna tajna

Čiji je konačni cilj poznat samo Tvorcu.

I, začudo, koliko god me uveravali u suprotno

Sve sam ubeđeniji da

Nikad neću videti Meksiko.

 

Kloparanje voza

Obeležava moje sećanje

Kao da sam ceo život na crnom putu

Između dve tačke,

Kao da je sav moj život

Zbijen između njih,

Nekako se gubim tu negde,

Život je čudna priča

Koja se najbolje priča dok kloparaš

Između dve tačke

Pomiren sa ćinjenicom da

Nikad nećeš videti Meksiko.

 

 

Napomena: Lajtmotiv Nikad neću videti Meksiko. uzet iz stiha pesme “Meksiko“ grupe “Galija“

2 thoughts on “Nikad neću videti Meksiko

  1. BRAVO! PJESMU ČITAM VIŠE PUTA I SVAKI PUT SA SVE VIŠE ODUŠEVLJENJA.. DUBOKO, MISAONO, PROLAZIŠ TOČKAMA ŽIVOTNIH PRAGOVA I HTIJENJA.. TAKO ČESTO I IMAMO CILJ, ALI NE DOSTIGNEMO GA PRIJE KRAJA.. INTERESANTNO JE DA I TAMA SVE VIŠE ZAMJENJUJE SVJETLO, A BIJEG U TAMU NOSI SKUČENOST DUHA, SIROMAŠTVO, IZOLACIJU.. I, ODEMO A NE DOŽIVIMO ŽELJENO.. VLAKOVOĐA I STROJOVOĐA NIJE ISTO..

    Liked by 1 person

Оставите одговор

