12.avgust kao posebni dan


 

12112462_10207656855162106_3368675470912119853_n

Za druge ne znam ali za porodicu Ozimić 12.avgust je od one istorijske 1968.godine na poseban način postao značajan možda upravno onoliko koliko je ta godina bila važna za Evropu. Za one koji to i danas ne znaju, 12.avgust 1968. godine je bila nedelja .Ovaj dan ćemo, radi lakše preglednosti, podeliti na četiri scene.

1.scena

Ručak je završen, moja sestra i ja ostajemo za stolom i, po ustaljenom običaju, prepiremo se oko nečega. Ovog puta je akcenat bio na lubenici, tačnije radi se o dve veće kriške . Ja pokušavam da podsečem jednu krišku, Biljana mi ne da, traži nož i ja shvatam da oko toga mogu da je zezam. Čikam je i razdražujem, pružam nož na kraju i kažem :

– Evo ti nož!
Biljana hvata oštricu koji ja, srećan što sam je prevario, brzo povučem ka sebi. Sledi sestrin vrisak i razjapljena rana na dlanu iz koje kulja krv. Majka i otac jure u Hitnu pomoć.

2. scena

Dežurni lekar u Hitnoj pomoći ušiva Biljanin dlan i, uz nekoliko saveta majci, otpušta ih.

3. scena

Negde uveče dolaze ujak i ujna. Ujak je došao na odsustvo iz Sarajeva pa pravac do sestre a sa njim i ujna. Sedimo u dnevnoj sobi,ujak me golica,to je naša stara igra. Ne znam zbog čega me je njegov dodir prstom tako razdražio ali se sećam da sam, kada me je sledeći put zagolicao, junački odskočio unazad…Opet vrisak, opet krv, opet jurnjava u Hitnu pomoć…

4. scena

…Opet onaj isti lekar, opet moja majka, opet ušivanje. Kada je završio sa intervencijom okreće se mojoj majci koja više ne zna šta je snalazi u ovoj seriji:
– Gospođo, da li imate još neko dete?
– Ne, doktore.Zašto?
– Zato što su mi Vaša deca danas bila jedini pacijenti a evo smena mi se završava za pola sata pa da vidim hoću li imati još posla…

 

Iz navedenih razloga svakog 12.avgusta se Biba i ja osetimo malo praznično. Tada ja sve živo davim sa ovom pričom…

 

lubenica

 

Оставите одговор

