Rođendanska beleška


Leta Gospodnjeg 1991 oktobra 11 dogodile su se dve stvari: toga dana sam, planirano, trebao da dobijem prvu književnu nagradu iz ruku mr Mileta Ilića kada je, najmlađoj gospođi Ozimić, potpuno neplanirano ali i očekivano, pukao vodenjak. Iskustvo me je naučilo da je teško bilo šta predvideti a tog dana naročito: na prijem nagrade ili u porodilište? Kratku nedoumicu rešila je upravo trudinica: idi primi nagradu, sve  će biti dobro. Ostale žene iz kuće nisu ni htele da raspravljaju na tu temu tako da sam ja ubrzo, sav pod blagom nervozom, počeo da se spremam za dodelu nagrade.Patike i džins su tih godina bili dobitna kombinacija…

U sali sam bio najmlađi i nekako se nisam osećao prirodno. Kada sam primao povelju jedva sam uspeo da izmucam nešto što bi pristajalo situaciji. Preptopstavljene slike porodilišta mi nisu izbijale iz glave ni kada smo bili na koktelu kod tadašnjeg predsednika Opštine. Sećam se da mi je tada kroz glavu prošlo sudbonosno pitanje: Šta ja ovde. zapravo, radim? Koj’ ću Cvetko ja ovde? Pitao sam gde je toalet, izašao na hodnik i stuštio se niz stepenice ka izlazu…

Taj 11. oktobar je bio neobično topao i ja sam jedva doklipsao kući. Nigde nikog. Posle par minuta razleže se reski zvon telefona:

– Dobar dan. Nebojša Ozimić?
– Dobar dan…Jesam.
– Vi ste?
– Ja.
– Zovem iz porodilišta. Čestitam, dobili ste sina, zdravog, 56 centimetara dužine…
– Pa mene li nađoste… kumo,znam da si ti!
– Molim?
– Ko me to zajebava? – nisam popuštao.
U tom trenutku, da sve postavi na svoje mesto, razlegao se majčin glas:
– Jeste,muško je,Vuk se rodio! Rodio se Vuk!

Za dogovor da se dete, ako bude muško, zove Vuk znala je pored mene još samo jedna osoba i ona mi se javljala sa stola.

-A supruga…?

– I ona je dobro. Doviđenja – otkači me sestra.

Tu-tu,tu-tu,tu-tu…

Pogledah se u ogledalo: ja sam otac!

I onda je sve krenulo po ustaljenoj šemi…..

******

Vuče, srećan ti rođendan. Četvrtina stoleća nije malo. Neka ti Bog da sve što poželiš i neka ti se uvek ljudi raduju kao što smo tvoja majka i ja onog 11.oktobra 1991.Leta Gospodnjeg…

995200_10200921918393249_873105920_n

 

 

Оставите одговор

