Čudna pesma “O, mladosti“


Sedeo sam u prijatnom društvu, muzika je bila dobra,atmosfera samo takva da se može poželeti. U trenutku nirvane začuh prijatelja kako sa mikrofona najavljuje:
– I za mog prijatelja jedna posebna pesma…
Otvori sam oči naglo razbuđen, hteo da vikem, umesto toga samo uzdahnuo kada su počeli hvatovi legendarne “O, mladosti“. Moj prijatelj, koji sada zarađuje kao muzičar, nekada je studirao istoriju i jednako se, kao i ja, divio Velikom Profesoru ( kako smo interno zvali našeg profesora Momira Jovića) pa i znao za njegovu priču o ovoj pesmi.

Naš profesor je rođeni Drnišanin koji je drugovao sa rođenim bratom Arsena Dedića. Svoju priču je uvek započinjao na isti način, istom rečenicom, posle koje bi neko od nas uvek postavljao isto pitanje:

– Ma i taj Arsen… Pa ona Ines,uzdiše, uzdiše kao neka strina. Njemu je najbolja “O, mladosti“ samo što on pojma nema šta je napisao. To san mu reka…
– Kome ste rekli?
– Pa njemu, Arsenu.
– Kad ste mu rekli?
– Pa kad smo sedeli i pili, kad ga pustila ona za koju se uda…ja san mu reka, ti nisi svestan šta si napisa. kako ti u tridesedtitri godine možeš da kukaš za mladošću? Otkud ti to znaš sa tridesettri,ej?! A da si ga ubo – jesi. Napisa si je kao da si Metuzalem.
– Znači,pesma Vam se ne sviđa?
– Ma pesma je fenomenalna! Najlepše je ono što sam čuo u filmu sa Banetom Bumbarom, oni Cigani na splavu…auuuu…da mi je to samo čut’..

screenshot_2

Nakon dva meseca intenzivnog traganja našao sam DVD “Jagode u grlu“. Profesor je pustio ONU SCENU, pobožno odlsušao Lepog Jocu i onda uzdahnuo:
-Gospode, kakva pesma!

*****

I eto, kad god čujem ovu pesmu,setim se Velikog Profesora koji sada sedi sa svojim velikim profesorima – Fanulom Papazoglu, Georgijem Ostrogorskim, čika Mišom Đurićem, Milanom Budimirom – za stolom i garant uživa u ovoj pesmi. I nekako mu uvek u sebi kažem “ Živeli, Profesore“ iskreno žaleći što je Bog izvesno slomio kalup za ljude velikog formata.

Nego, idemo dalje….

Оставите одговор

