SVEDOK ISTORIJE


Dragi moj nepoznati prijatelju,

taman pomislim da ti više zaista nemam o čemu da pišem i da bi trebalo malo zastati sa ovom prepiskom, kada se navraga setim još nečega i to me odvuče u neku drugu priču, u neko drugo vreme, vrati nekim drugim ljudima i nakratko otme od ove sadašnjice. Šta da ti kažem – nije da ne prija prisećati se nečega što je za tobom i što te je u nekom periodu radovalo.

Iz nekog blesavog i meni nikada saznatog razloga, oduvek sam voleo Niš i onu finu mešavinu palanke i kosmopolitskog grada koja ga je oduvek krasila – mislim da je upravo to ono u šta se pre čitavog stoleća zaljubio i Stevan Sremac. Iz ovog razloga sam vrlo teško prihatao nužne promene koje su dolazile sa vremenom.

Kada su 1994. gradski oci rešili da asfaltiraju najglavniju ulicu i samo srce Grada (najpre Obrenovićeva, kasnije Pobedina, sada opet Obrenovićeva ulica), naravno da su najpre morali da dignu kamenu kocku koja je tu ležala dobrih stotinak godina. Zove me prijatelj da mi ovo kaže i ja, naravno, zapnem iz petnih žila na licu mesta, tu uzmem jednu kocku, očistim je od zemlje i krenem kući.

Stariji čovek pored koga sam prolazio, upita me:

– Šta će ti taj kamen, dečko?
– To nije običan kamen, to je istorija – kažem i nastavim dalje, žurno, kao da će mi neko oteti trofej.

Ulazim u kuću, otac me pita:

– Šta će ti taj kamen?
– To nije kamen, to je istorija.
– Meni odavde izgleda kao kamen, i to prljav. Gde ćeš sa njim?
– Na terasu. I ne dirajte ga.
– Još samo nismo čuvali kamenje!

Kada je čula o čemu se radi, Supruga je rekla mirno, kao da se podrazumeva:
– Aaaaa, istorija. Dobro, neću da je diram…kaldrmanacinslaganja-fallerovo-70

Оставите одговор

