SEĆANJA U RODNOM DOMU


Danas, dok sam sa prijateljem  prolazio Zetskom ulicom, zamolio sam ga da zaustavi automobil. Odmah. Bio je zbunjen ali je reagovao prema mom zahtevu i ja se, nakon par minuta, nađoh pred kapijom društva ljubitelja ptica i riba  “Gaj“. Posle desetak koraka koji su me uveli u onisku i zagrejanu prostoriju zastadoh i osvrnuh se. Ovde sam ja te davne 1962. aprila 5 ugledao svetlost dana. Otac dobio od FK “Radnički“ ovaj prostor za život dok brani.. i dok ne dobije drugi stan.

Ne ulazim često u rodni dom i ,moram priznati, uvek kada iz njega izađem bivam razbijen od sećanja, stvarnih i željenih. Prvi rođendan mi je proslavljen u na stadionu, u svlačionici ispod nekadašnjih istočnih stepenica – taj deo danas ne postoji kao ni potonja svlačionica Atletskog kluba “Železničar“, gde sam proveo deset godina svog života. Što je srušeno, više ne postoji ali sećanja ostaju. Tu, gde je danas “Gaj“, na nekih desetak metara ispred kuće, nalazila se ogromna vrba. Kad god su bile prvenstvene utakmice “Radničkog“, oni bez karata su  se penjali na debelu i veliku vrbu dok je čika Laza kec odozdo zapomagao i terao ih da što pre siđu, krte su grane. Niko nije hteo dole sve dok jedan momak nije pao i slomio ruku. Posle toga, Laza je vezivao svoju vučjačicu Lidu za drvo pa je i junaka bivalo sve manje.

Desno od  rampe, sećam se kao danas, bile su neke male kućice sa baštama. Tu su stanovale tramvajdžije dok se iza njih nalazila, na prostoru današnjeg EPSa, čuvena “remiza“, gde su popravljani tramvaji a kasnije autobusi. Bila je to lepa, pitoma četvrt. Kažu da je tu negde bio prvi televizor u Zetskoj; onaj televizor oko koga se skupljala cela ulica…

Osvrnuh se, pogledah memljivu sobu još jedared i shvatih da sam sve ove slike ponovo video samo ja. Prijatelj i domaćin su začuđeno gledali u mene tako da mi nije preostalo ništa drugo nego da se u mislima oprostim sa rodnim domom i krenem na zagušljivu ulicu, u jedan drugi svet, u automobil koji će me voziti sve dalje dok se budem približavao samome sebi….

11407054_10206744910164051_652552073172429014_n

Оставите одговор

