Ivanov kao David i “ne dam“


Nisam baš nešto upućen u političku scenu Makedonije, niti me je nešto posebno zanimala. Nekako mi je bilo jasno da onaj Soroš neće da se smiri dok ne sprovede svoj biznis plan na osnovu koga je, pre tačno deset godina, proglašen počasnim građaninom Tirane: svi Albanci u jednoj mnogo većoj državi od Albanije. Događaji u južnoj Srbiji, zapadnoj Makedoniji i Crnoj Gori najjasnije su sugerisali da je sprovođenje i ove ideje pitanje vremena.

I onda je predsednik Makedonije Đorđe Ivanov, kako sam kasnije saznao profesor na Pravnom fakultetu, povukao potez koji ga je u potpunosti izdvojio iz kolone prethodnika. Odbio je da preda mandat Zoranu Zaevu i učestvuje u dovršavanju procesa albanizacije Makedonije. Potez je očajnički i u tom očajanju iskren. Ostao je Ivanov na svom stanovištu i nakon intervencija Stoltenberga, Mogerinijeve i Hana i nekako mi stvorio sliku o sebi kao Davida koji sa praćkom stoji ispred Golijata…

Zna Ivanov ono što evropske političare i ne zanima. Balkanska pravila su često važnija od svih ostalih. Zna on najbolje da su mu jedini saveznici u okruženju Srbi dok Albanija, Grčka i Bugarska na zemlju čiji je on predsednik gledaju kao na pokretni zalogaj. Oni isti Srbi o kojima makedonska istoriografija piše kao o osvajačima – jedini oni mogu da pomognu. Da li hoće, to je stvar pregovora.

Sve više mi je simpatično to Ivanovo “ne dam Makedoniju“. Za mene je on dgoađaj nedelje pa kako god da se završi…

djordje-ivanov-tanjug-ap-boris-grdanoski

Оставите одговор

